Melodica

This is Lisa

Usch vad ego det känns att göra ett blogginlägg om sig själv. Så intressant är jag ju inte egentligen. Men jag ska vara ärlig, jag tycker det är jättekul att svara på frågor om mig själv, haha. Brukar sitta och fylla i en massa frågor med jämna mellanrum och jämföra hur jag förändrats med tiden. Skoj!
Och tänk att jag till och med har gjort ett eget collage av mig själv, usch vad egocentrisk jag är. Nejdå, jag är inte särskilt ego av mig, tänkte bara försöka sammanfatta mig som person genom mina bilder.
Så här kommer en liten närmre förklaring till bilderna:
 
1. Ibland står jag ute på balkongen och försöker se snygg ut. Dagen då jag tog den här bilden lyckades jag få ihop en outfit som jag själv tyckte var kalasfin, så den dokumenterades genom en bild där jag försöker se coolare ut än vad jag är. Mode är inget jättestort intresse, men jag älskar kläder och har cirka 472 (typ nåt sånt) olika klädstilar.
 
2. Är väldigt musikintresserad och älskar att stå på scen. Drömmen är att kunna försörja sig på artisteri av något slag. Bilden är från en konsert med bandet jag var med i i våras, Asymmetry. Sjöng och spelade bas för det mesta, men även lite synth. Lyssna gärna på vår låt Combat! Spelar bas och körar på låten.
 
3. Jag bjuder mycket på mig själv och gillar att klä ut mig om jag hittar en teatergarderob. På skolan fanns det en krokodildräkt som jag genast adopterade och skuttade runt i. Jag är lite lustig helt enkelt. (Krokodildräkten ingår ej i de 472 (typ nåt sånt) klädstilarna by the way.)
 
4. Har sysslat med lite olika cirkuskonster de senaste åren, främst jonglering och eldpoi. Som ni kan se på bilden så går eldpoi ut på att svinga brinnande "repknutar" i kedjor runt kroppen. Eld-dans ska det vara!
 
5. Jag är ett helt obotligt Håkan Hellström-fan. Bilden är tagen längst fram på Håkan Hellströms spelning på Ullevi den 7e juni 2014. Det kom 69 349 personer och såg honom spela och jag stod längst fram. Ni förstår nog vilket galet fan jag är. Underbart! Skepp ohoj!
 
6. Tycker väldigt mycket om att sjunga och spela musik. Det går knappt en dag utan att jag sjunger någonting. Sitter gärna med en av gitarrerna eller pianot och skriver egen musik eller spelar andras musik. Bilden är tagen på ett bröllop jag spelade på, var superskoj!
 
7. Förutom musiken är jag väldigt intresserad av fotografering och har på senare tid börjat med mer porträttfotograferingar. Har fotograferat på allvar i cirka 3 år. Senaste porträttfotograferingen gick ut på att efterlikna Daenerys Targaryen från Game of Thrones.
 
8. Som jag skrev tidigare, jag gillar att bjuda på mig själv. Fula bilder är okej.
 
Så det där var en förklaring till bilderna (blev längre än jag hade tänkt mig). Jag som hade tänkt att bifoga lite frågor och svar som kan vara roliga att läsa (troligtvis inte, jag är nog ganska ointressant). Äh, jag gör det i alla fall! Läs om ni vill, annars strunta i det, haha.
(Har lånat ett par listor och blandat frågorna)
 

1. Hur gammal är du?
19, 20 om en dryg månad.

2. När vaknade du idag?
Runt 8-tiden tror jag.

3. Vad åt du till frukost?
Cornflakes med jordgubbar och mjölk samt en macka med apelsinjuice.

4. Nämn tre saker man kanske inte vet om just dig.
Jag läser ganska mycket fantasy-böcker.
Är lite småskraj för vindkraftverk. (Tycker de är jättebra, men de ser läskiga ut)
Har en kronisk tarmsjukdom som heter Morbus Chron.

5. Vad har du gjort idag?
Träffat underbara kompisar varav en jag inte har träffat på nästan två månader.

6. Vilken film såg du senast?
Friends with benefits.

7. Är du besatt av någonting?
Musik kanske, haha.

8. Beskriv en perfekt dag.
Vaknar relativt tidigt till fint väder. Drar iväg på road trip tillsammans med en massa kompisar och lite instrument och chillar nånstans och avslutar dagen med att gå på en grym konsert (läs Håkan Hellström).

9. Beskriv platsen du befinner dig på just nu.
Ett småstökigt sovrum, det vill säga mitt.

10. Vad lyssnar du på just nu?
Night Boat To Cairo med Madness.

11. Hur går du helst klädd?
Gärna något lite ovanligt, typ nån mysko tröja eller ett par platform-skor. Men det ska vara bekvämt!

12. Är du morgon eller kvällsmänniska?
Båda två, har väldigt lätt för att gå upp på mornarna trots att jag har varit vaken halva natten.

13. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Rätt många faktiskt. Var lite av en plugghäst (höhö) och hade högsta betyg i bland annat svenska, spanska, engelska, fotografisk bild och naturkunskap (hurra!).

14. Vad köpte du senast?
Fyllde på mitt reskassakort till Skåne om det räknas, annars var det fika på Subway.

15. Vad har du i dina fickor?
Ingenting.

16. Vilken är din favoritaffär?
Beyond Retro. Eller musikaffärer.

17. Vilka smeknamn har du haft?
Smulan, Fikus (av Limpan), Fisen (av Lenny) och Håkkan (av de flesta i klassen).

18. Vilka är dina största svagheter?
Troligtvis att jag är alldeles för snäll och lättövertalad.

19. Om du vann en miljon, vad skulle du göra?
Betala  någon utbildning jag vill gå, tatuera mig, bli djurfadder och skänka till välgörenhet. Och dela med mig till familjen. Och köpa en akustisk bas!

20. Har du några tatueringar?
Japp, två. En g-klav på högra handleden och en f-klav på vänstra handleden. Men har en till jag verkligen vill göra!

21. Piercingar?
Fem i öronen (vanliga hål).

22. Vem är mest lik dig?
Har inte hört talas att nån är lik mig, men jag får höra att jag till utseendet är lik min pappa och Daenerys Targaryen.

23. Har du någon förebild?
Håkan Hellström och min före detta danslärare Malin. Hon har gjort allt jag vill göra i stort sett! Och min sångpedagog på förra skolan, hon är grym! Och så klart alla de andra musiklärarna på skolan!

24. Vilka är dina framtidsplaner?
Hoppas på att hamna på någon högskoleutbildning inom musik eller musikal. Drömmer om att stå på en av de största musikalscenerna i Sverige, typ Chinateatern.

25. Nämn något som står på din bucket list.
Ska någon gång hoppa fallskärm tror jag!

 

Nu är världens längsta blogginlägg slut! Kort och gott är jag en tjej med båda fötterna på jorden och självdistans och kan skratta åt mig själv.

Ha det fint!

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress