Melodica

Akuten

Hej å hå, det är full fart i Lisas liv. I onsdags kväll kände jag av en märklig typ av smärta i ryggen när jag skulle sova och tidigt på torsdagsmorgonen satte magen igång att leva rövare (ja, ni kan ju själva lista ut vad som hände).
 
Illamåendet ville inte ge med sig och efter ett par timmar ringde en ynklig 20-åring till mamma och pappa och ville bli hämtad. Så de kom och körde hem mig till Kalmar där jag fortsatte ligga och må dåligt.
 
1177 ringdes upp med jämna mellanrum och vi fick rådet att avvakta, ta vätskeersättning, avvakta, ta vätskeersättning osv. men efter att jag allt som allt hade varit magsjuk i 12 timmar och hade fruktansvärt ont i ryggen så gav vi oss i väg till akuten.
Väl där kom vi in ganska snabbt, jag blev stucken i armen och började lipa (japp, då var jag inte så kaxig) och sen fick jag dropp inne på ett rum.
 
Sen piggade jag på mig ganska snabbt, i alla fall i huvudet och fick åka hem efter ett par timmar. Kroppen har fortfarande inte hängt med helt och hållet, men jag är på god väg. Ryggen gör inte ont längre, magen börjar samarbeta och jag är HUNGRIG! Har inte ätit mer än en och en halv rostmacka och liiiiite smörgåstårta på drygt två dygn.
 
Vad det var för sjuka vet vi inte. Jag tror det var matförgiftning på nåt vis då jag kände igen symptomen från när jag blev matförgiftad i Afrika (därav bilden, akuten i Kalmar ligger icke i gröna tält).
Hur som helst är allt mycket bättre och nu ska jag ätaaaaaa!
 
Oj vilket ointressant blogginlägg. Men som bloggare ska man väl skriva om allt som händer? Vänta bara tills jag skaffar Instagram! Hej "kolla-vad-jag-äter-för-något-till-frukost-och-kolla-vilka-fina-löparskor-jag-har-och-kolla-vilka-mysiga-värmeljus"-bilder! (Nää, nu överdrev jag, Instagram är mysigt)
 
So long!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress