Melodica

Året som har gått

Ja, även om jag inte har varit något vidare bra på att blogga det senaste halvåret så vill jag ändå göra en årsresumé av året som har gått. Sådana här inlägg är så roliga att göra. Det är kul att minnas tillbaka allt man har gjort under året. Dock vet jag inte riktigt vart jag har originalbilderna så jag har hämtat hem dem från min blogg, därav storleken, men men!
 
Så här kommer mitt 2014 i bilder och de gamla vanliga "vad-hände-under-året"-frågorna!
 
 
 
I januari var det många tankar som snurrade. Det var snart dags att skicka in ansökningar till nya skolor. Vilka skolor ska jag söka till? Ett år till på folkis eller kanske högskola? Ja, svaret blev ju Öland, folkhögskola, musik, teater och dans. Dock känner jag inte riktigt att jag är på rätt ställe. Jag är ingen dansare direkt och vi har inte så mycket musiklektioner, så det saknar jag. Men nu vet jag att det är musik jag vill hålla på med, hurra!
 
 
Jag började spela i band i början på året vilket var helt fantastiskt! Jag var så himla lycklig! Jag fick stå på scen och sjunga tills luften tog slut och jag spelade bas tills fingrarna värkte. Och vi fick jubel och applåder. Det kändes helt fantastiskt. Plus att alla låtarna hade vi ju skrivit själva!
Japp, jag saknar verkligen att spela med Jesper, Jennifer, Limpan och Sissi. Åh vilka härliga minnen vi har!
Här <--- är en av våra låtar! (Den är asbra, haha)
 
 
 Den fjärde mars (tror jag) tatuerade jag mig för första gången, en g-klav och en f-klav. Det var något jag lovade mig själv att jag skulle göra under året, så varför inte när man går en musikutbildning? Blev väldigt nöjd med dem!
 
I mitten av mars blev jag och Robin ett par och har varit tillsammans i drygt nio månader nu. Bilden är tagen på Kiviks marknad när jag var där med honom, hans pappa Peter och hans kompis Frej i somras. I övermorgon åker jag åter ner till Skåne och hälsar på Robin och Peter, ska bli superkul!
 
 
I våras turnerade jag en del med Asymmetry och Arikkita, det andra bandet i klassen. Vi spelade på 10-15 ställen i Blekinge och Dalarna och allt däremellan. Askul! Då fick man vara både artist, råddare och ljudtekniker.
Sen hann man med en resa med skolan till Hamburg i maj.
 
 
Sen kom då den fruktade skolavslutningen på Högalid, då var minsann inte minerna lika glada som på bilden.
Det här är definitivt mitt bästa skolår hittills. Hade gett väldigt mycket för att gå om året igen.
Dessa fantastiska människor är lika saknade nu som för ett halvår sedan. Vi var nästan som en stor skara syskon istället för klasskompisar. Det var så mycket kärlek och glädje i klassen och här fann jag vänner som jag förhoppningsvis kommer ha kvar hela livet. Otroligt saknade!
 

Den 7e juni var en av de största dagarna på året för min del. Då stod jag längst fram på Ullevi tillsammans med Lisa och Ella och såg Håkan Hellström göra sin enda spelning 2014. Konserten kunde inte fått en bättre början än när han gjorde entré nedanför scenen och hälsade på oss, och han tog mig hand och sa "hej". Ja. Då var jag lycklig. Och stod och stirrade på min hand i flera minuter efteråt.
 Men det var så mäktigt! 69349 personer och där stod jag längst fram!
 

I juli bytte jag blogg från saknadetehavsblogg till bloggen jag har nu, melodica. Då skrev jag ett ganska långt inlägg som handlade bara om mig själv. Jag är ganska ödmjuk av mig, men om sanningen ska fram så älskar jag att prata om mig själv. Varför vet jag inte. Titta bara på det här inlägget jag skriver just nu. Vem handlar det om? Jo, mig. Fast det här är ju faktiskt min egna blogg, så då gör jag som jag vill, haha.
 
 
Den 16e augusti fyllde jag hela 20 år och firade dagen med att bli uppvaktad av familjen och sedan volontärarbeta på den stora triathlontävlingen Iron Man som går i Kalmar. Sjukt kul!
På eftermiddagen kom min fina lilla Robin till stan med sin fina lilla pappa och firade mig vid slottet. Jisses, vad mycket saker jag fick! Rubinörhängen bland annat. Asså, rubiner! Helt crazy.
 
 
 
Dagen efter 20-årsdagen flyttade jag hemifrån. Jisses, vad vuxen man kan bli plötsligt. Min nya boning blev ett dubbelrum på Ölands folkhögskola där jag bodde tillsammans med Robin i ca fyra månader, sen flyttade jag till rummet bredvid eftersom vi hade det så trångt hos oss. Robins datorprylar och mina musikinstrument tar nämligen ganska stor plats. Som tur är bor jag ju i rummet bredvid, så då är det bara att knata över till Robin om jag har tråkigt.
 
 
Och i september någon gång så färgade håret för första gången i mitt liv. Kändes märkligt att gå från 20 års blond frisyr till att bli helt svarthårig. Numera är jag brunett. Men jag diggade verkligen mitt svarta hår!
 
 
Och här är jag nu, snart är året slut. Ser fram emot vad nästa har att erbjuda. Dags för "vad-hände-under-året"-frågorna!
 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? – Japp, jag tatuerade mig bland annat. Och åkte på turné.

Höll du några av dina nyårslöften? Tror jag höll de flesta (i alla fall ett tag).

Vad är 2015s löften? – Vara snäll mot mig själv och faktiskt tänka lite mer på mig själv.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? – 7e juni såklart då Håkan spelade på Ullevi.

Vad var din största framgång 2014?Min musikaliska framgång. Jag tog jättestora steg på scenen i år. Från att stå och plinka lite blygt på en gitarr till att headbanga och halvgrowla (typ).

Största misstaget? När jag slog mig själv i ansiktet med en eldpoi och råkade bränna av ögonfransarna på ena ögat, haha. Men de har vuxit ut igen.

Har du varit sjuk någon gång under året? Japp, hamnade på akuten med nån dum influensa.

Bästa köpet?Oj, ingen aning. Säkert nån present jag gett bort.

Vad spenderade du mest pengar på?Prylar.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?-  Alla låtar med Arikkita och Asymmetry.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?Både gladare och ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mer?Tränat mer och spelat mer musik den senaste delen av året.

Vad önskar du att du gjort mindre? – Grubblade och tog åt mig av småsaker.

Hur tillbringade du julen?Hemma hos mamma, pappa och brorsan i Kalmar.

Blev du kär i år?Oh ja!

Favoritprogram på TV?Bonde Söker Fru antar jag.

Bästa boken du läste i år? Tror faktiskt att jag inte har läst en enda bok i år...

Största musikaliska upptäckten? Arikkita, Asymmetry, DaVina och Kraja tror jag.

Något du önskade dig och fick? – I julklapp antar jag? LP-ramar till mina Håkan-skivor från Ullevi.

Något du önskade dig men inte fick? – Kommer inte ihåg vad jag önskade mig riktigt, haha.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Som jag skrev tidigare i inlägget, volontärarbetade och firade.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?Mer musik.

Hur skulle du beskriva din stil år 2014?Ganska blandad som vanligt.

Hur vill du 2015 ska bli? – Bättre än 2014! Musik, musik, musiiiiik!

 

God Jul kära läsare!

Lotta

Underbart!

Svar: Ja, det har det varit! :)
Lisa Karlsson

isabell

Oh my! Av en händelse/slump hamnade jag här då jag läste något om Håkan och var självklart tvungen att kika in... DET ÄR JU DU, JAG STOD BREDVID DIG PÅ ULLEVI, hahaha, jag kommer ihåg dig!!! Sjukt egentligen hur det kan bli!Världen är nog bra liten ändå, haha. Håkan finaste Håkan, nu ryser jag igen!!

Måste veta, vem är du? Hur gammal är du? Vad heter du? :)

Svar: Haha vad roligt, tänka sig! :)Den kvällen hade man velat återuppleva om och om igen!
Jag heter Lisa och är 20 år, du då? :)
Lisa Karlsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress