Melodica

Mycket nytt på gång
Himmel och pannkaka! Nu händer det grejer!
•°•°•°•
Från arbetslös och händelselös till fullt ös medvetslös.
Som jag skrev i mitt senaste inlägg har jag börjat på nytt jobb sedan en månad tillbaka ungefär.
Numera jobbar jag på ett helt nyöppnat Hemmakväll och spenderar dagarna med att knata runt med famnen full av godis och brottas med kartonger på lagret.
Öppningsdagen blev en total succé! Hundratals personer stod i kö och vi hade superkul!
Efter öppningsdagen har det som väntat lugnat ner sig lite, men det går himla bra för oss! Aldrig en lugn stund, precis så som en butik vill ha det.
•°•°•°•
Jag skrev ju också i senaste inlägget att jag skulle på arbetsintervju på Paddan. Det var mer som en audition faktisk. Vi som sökte fick framföra en presentation av valfritt Göteborgs-relaterat ämne. Ja, man behöver ju inte vara supersmart för att lista ut att jag pratade om Håkan Hellström.
Presentationen gick bra, men sen kom genast en ny utmaning. Vi skulle framföra ungefär halva texten igen, men den här gången på engelska. De gav oss ca 10 minuters förberedelse och jag hann bli jättenervös. "Varför valde jag Håkan Hellström?!  HAKAN HELLSTROM!"
Men det gick verkligen hur bra som helst. Nervositeten bara försvann när jag började prata och jag har nog aldrig haft ett så bra engelskt uttal tidigare.
Sen fick vi spela "Med andra ord" på engelska innan auditionen avslutades.
Och nu började väntan. Skulle jag bli kallad till en intervju?
•°•°•°•
Det blev jag faktiskt! Jag var där i onsdags och intervjuades vilket kändes toppenbra. Redan nästa dag ringde de och berättade att jag fått jobbet! Så i maj börjar jag jobba på båt! Hipp hurra! Känns superduperkul och jättespännande!
Dock betyder det att jag kommer lämna Hemmakväll. Kommer sakna mina gulliga kollegor, men Paddan är nog mer ett jobb för mig.
Den 14e och 15e april kommer vi ha utbildning och kick off. Tydligen kommer vi åka på middagskryssning i skärgården, HUR NICE SOM HELST!
Det här kommer bli en grymt rolig första sommar i Göteborg! 
•°•°•°•
Som om inte det vore nog ska jag även flytta om en dryg månad. Min vän Marcus har ett ledigt rum i sin lägenhet och jag hakade på. Kommer bli billigare för mig och närmre till jobbet. 
Tråkigt att flytta ifrån min fina kollektivfamilj, men vi kommer ju kunna ses hur mycket som helst!
•°•°•°•
Sen har jag även startat ett nytt instagramkonto under namnet @bringmemoreglitter
Det är ett konto som kommer handla om smink mestadels. Jag älskar att experimentera med färger och produkter, så jag tänkte samla allt på ett ställe. Varmt välkomna att ta er en kik!
•°•°•°•
Nu är jag snart framme vid jobbet så nu får det vara färdigbloggat.
•°•°•°•
 
Tack och hej, vegansk ärtpastej!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress