Melodica

Tidsoptimist, javisst!

Jaa, jag försökte sammanfatta hur jag känner just nu i en bild. Lade in en massa mönster huller om buller i en salig röra och skrev de ord som snurrar i mitt huvud med jämna mellanrum.
 
Stressa.
Skynda.
Måste hinna.
 
Jo. Jag flyttar ju hemifrån om två veckor och ska istället bo på internatet på Ölands folkhögskola, vilket gör att jag måste planera min flytt. Vad ska man ta med sig? Hur ser rummet ut? Har jag ett badrum? Vad kommer det kosta?
 
Vilket leder mig in på nästa faktor som får Lisas stressmätare att skjuta i höjden. Jaa, vad kommer det kosta? Kommer lönen och bidraget räcka? Eller kommer jag behöva ta lån? Och kommer jag sen kunna betala tillbaka lånen?
Stress, stress, stress.
 
Plus att datorn har gått och fått knäppen. Nu funkar bara ena högtalaren vilket retar gallfeber på mig, så häromdagen var det jag som ringde till datasupporten och pratade med en otrevlig växeltelefonist, lade på luren och ringde upp igen och fick prata med en trevlig tekniker som hjälpte mig. Och idag åkte en småtjurig Lisa till affären och köpte en extern hårddisk och förde över hela mitt liv (typ) till hårddisken.
Nu står datorn och återupplivas (det vill säga fabriksåterställs). Om det finns någon datagud, var god mot min dator.
 
Som om inte det vore nog så ska jag spela in en film de närmsta dagarna.
 
Att vara eller inte vara tidsoptimist, det är frågan.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress