Melodica

Berlin - Del 2
 
Då var det dags för andra delen av min resedagbok från Berlin!
 
När vi checkat in på Heart of Gold, hostelet vi skulle bo på, så gick vi för att äta lunch på Rosmarin Restaurant som låg något kvarter bort. Jag hade ingen aning om vad jag beställde för mat eftersom jag inte förstod menyn, men jag lyckades få in en pastarätt (score!) som var jättegod. Mätta och glada begav vi oss ut på stan för lite sightseeing.
Alldeles utanför restaurangen kunde vi se kupolen på en vacker synagoga, dock gick jag aldrig in i själva byggnaden.
 
Efter det besökte vi ett konstgalleri (tror jag det var), men stannade bara utanför byggnaden. På andra sidan gatan fanns en massa trevlig street art.
Nästa stopp gjorde vi på ett så kallat "ball room", en dansklubb skulle man kunna säga. De erbjöd olika danser olika kvällar och samma kväll skulle de dansa cha-cha och weinervals. Vi gick dock aldrig dit någon kväll och dansade, inträdespriset var ganska dyrt.
 
Snart kommer mer bilder!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress