Melodica

Nämen tja tja, bloggen!
 
JAG ÄR TILLBAKA!
 
Antagligen har jag inte varit så saknad. Jag hade ju knappt några följare, haha (r.i.p. Lisas blogg).
Så i och med att just DU har klickat in här och läser dessa rader så har jag ytterst höga förväntningar på att du fortsätter följa mitt tämligen ointressanta liv. 
 
Så vad gör jag nuförtiden? Jag pluggar på folkis (IGEN) och studerar den ädla konsten av att sjunga med tungan rätt i mun. No kidding, tungan ska faktiskt ligga på rätt sätt. Det är verkligen helt fantastiskt kul och mina lärare och kurskamrater är amazing.
Nästa vecka ska vi göra tre konserter med Fredrik Berglund och Simon Ljungman (Håkan Hellströms gitarrist, oh mah gawd) med låtar av Simon & Garfunkel.
Ska bli kanonkul! Hittills 5 av 5 toasts.
 
I april kommer jag få göra en egen konsert och det kommer bli awesome! Ser mycket fram emot detta!
 
Nu håller vi på med fördjupningsprojekt i skolan. Till en början jobbade jag med pianospel, men bytte till att använda fördjupningstiden till att förbereda min audition till PAS (Performing Art School) i Göteborg.
Det är en musikalutbildning jag kommer söka, så jag behöver komma i form igen och jobba mer på vissa sångtekniker. Där ligger mitt största fokus om dagarna. Jag tränar som en jäkla galning! Vilket är bra och svettigt.
 
Jag tänkte att det kunde vara kul (främst för min egen del) att dokumentera min process, så det är därför jag dammar av tangentbordet och blåser liv i bloggen igen.
Det var ju tusan stenåldern senast jag skrev.
 
Aja, nu blir det läggdags för fröken Lisa. Hon har hållt igång hela dagen med träning och skola så hon är ganska trött. Och stel. Som ett kylskåp.
Det är inte vackert.
 
Baj baj så länge!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress