Melodica

Nytt år, nytt jag bla bla bla
Jamen tjenare! Hej hej hallå! WAZZUP!
•°•°•°•
Det har ju hunnit gå en halv livstid sedan jag skrev senast! Okej, det rör sig bara om ett par månader, men ni måste ju vara orimligt nyfikna på hur min vardag ser ut numera. 'Orimligt', det är förresten mitt nya favoritord. Varje gång jag hör eller läser det ordet hör jag inom mig Kishti Tomita skrika. Fantastiskt.
•°•°•°•
 
Ja, min vardag. Den är väldigt vardaglig. Men hör och häpna! Min vardagliga vardag utspelar sig numera i Göteborg, GBG, Götet! Hipp hurra, dagen kom äntligen då fröken Karlsson tog sitt pick och pack (bortsett från de trettiotolv flyttkartongerna som står kvar i mina föräldrars källare) och flyttade till Göteborg. Nu bor jag i en villa på Hisingen tillsammans med nio andra trevliga filurer. Som tur är kände jag i stort sett alla sedan innan. Dock har jag varken jobb eller skola att pyssla med, men "det löööser sig" tänkte jag innan flytten. "Hakuna matata kompis". Än har det dock inte löst sig.
•°•°•°•
Men jag jobbar på det! Jag jobbar på att börja jobba. Är det ett jobb? Hittills har jag hunnit gå på fem arbetsintervjuer. Ica Maxi, Hemmakväll, Liseberg och Blomsterlandet. Den femte intervjun var också på Hemmakväll, jag har nämligen gått vidare till andra steget, badabingbadabom! Det behöver i och för sig inte betyda någonting, men jag har hört att runt 500 personer har sökt jobbet och att bara 22 personer blev kallade till första intervjun. Så det känns ändå hoppfullt! Får veta mer på måndag.
•°•°•°•
Tillsvidare ska jag roa mig med att börja dansa igen. Den här gången står det stepp och jazz på schemat. I april söker jag till Balettakademien, musikallinjen och då är det en fördel att ha dansen nära till hands. Eller fot. Jag vill verkligen ta mig in! Men konkurrensen brukar vara riktigt tuff. Dansen är inte min starka sida, så därför ska jag sätta igång med danslektioner igen. Under den senaste veckan har jag gått på öppet hus och provat på jazz, stepp, balett och afro fusion. Kul och klurigt! Fortsättning följer!
•°•°•°•
 
Nähäpp, jahapp, jag borde verkligen gå och lägga mig. Imorgon är det filminspelning i vårt kök, så jag får passa på att äta frukost medan jag kan. Men jag kunde inte låta bli att designa om bloggen och blogga lite höhö.
Välkomna hit igen! Fortsätt läsa min blogg för tusan, ni kan ju missa något jättespännande!
•°•°•°•
 
TIME TOOO SAY GOODBYYYYYE!
Och god natt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress