Melodica

Nytt jobb, nytt hem, nytt jobb igen och nya planer
Hej på er vänner!
Jag vet att det åter igen har gått lååång tid sedan jag skrev mitt senaste inlägg. Funderar på om jag fortfarande ska blogga eller låta bli helt och hållet. Men ibland känner jag att det är kul och skönt att bara skriva av sig lite och se sina tankar svart på vitt. Så jag kör på ett tag till!
•°•°•°•
Okej, vad händer i mitt liv just nu då? Ganska mycket faktiskt!
Som jag skrev i mitt senaste inlägg har jag fått jobb på Paddan och har jobbat här under hela sommaren. Det är verkligen ett jobb som passar mig riktigt bra! Jag jobbar som guide först och främst, men sitter i kassan och jobbar som kajvärd också. Det är ett fantastiskt roligt och givande jobb och mina arbetskamrater är galet härliga hela bunten. Känner mig lyckligt lottad!
Har fått upp ett intresse för sjöfart och har en liten plan på gång. Jag skriver mer om det senare i inlägget!
•°•°•°•
Nu till mitt nya hem. Japp, jag har flyttat igen. Denna gång till en fyra i Hisings Backa där jag bor tillsammans med Douglas och Sofie, två jättemysiga personer. Trivs hur bra som helst redan fast jag bara bott där i två dagar. Kanske lägger upp lite bilder på mitt rum sedan, det är så stort och så fint! Och sängen är enorm, haha!
•°•°•°•
Och vad är detta? Ännu ett nytt jobb? Japp!
Den 20e augusti gick jag på audition för rollen som gast på Liseberg och fick jobbet!
Det var minst sagt en intressant audition. Först fick vi som sökte samtidigt låtsas att vi långsamt förvandlades till varulvar. Vilket var kul och inte så svårt. Jag är ju ganska djurisk av mig, höhö.
Efter det skulle vi spela zombies och sen ett mordiskt barn. Tror jag var ganska övertygande i min roll som barnet och det är kanske lite oroväckande, haha. Men som skådespelare ska man ju kunna anamma olika roller och jag har under mina studieår inom teater fått verktyg som kan hjälpa mig hitta olika karaktärer.
Efter dessa första moment blev vi insläppta i Spökhotellet och fick prova på att skrämma varandra. Jösses vilken labyrint hotellet är! Dörrar och gångar överrallt! Ska ärligt säga att jag var ganska rädd i början, men vande mig efter ett litet tag. Jag är en väldigt lättskrämd person, men tycker det är väldigt kul att skrämma andra så jag tror att det är ett jobb som passar mig. Jag har ju ändå jobbat som skådespelare på Kalmar Slotts spökvandringar.
Efter besöket i hotellet var det dags för dialogprov. Jag fick spela mot en av de andra sökande och fick framföra mina repliker på två olika sätt. Först som om jag var en talande spindel (hahaha!) och sen som jätteflörtig. Kan ju säga att jag är bättre på att flörta än att leka spindel.
Själv auditionen var väldigt rolig, men det kändes som att det gick halvbra. Men tydligen gick det jättebra och snart börjar jobba på Liseberg. Dock är jag kvar på Paddan också och kombinerar de två jobben.
Ska bli en kul höst!
•°•°•°•
Vad har jag för nya planer då? Min långsiktiga plan är att jag ska börja studera till musiklärare här i Göteborg vilket hade betytt att jag skulle få stanna här i minst fem år till (inte mig emot). Mellan terminerna har jag ju sommarledigt och tänkte då fortsätta jobba på Paddan om möjligheten finns. Men kanske på ett annat sätt om även den möjligheten finns! Jag har nämnligen upptäckt under min sommar på Paddan att jag är ganska bra på att köra båt och att båtar är ganska intressant. Så, vore det inte en kul grej att studera sjöbefäl på Chalmers ett år och bli skeppare? Det är ju en liten bucket list-grej nästan. Jag visste bara inte om att det stod på min lista, haha. Så det är nog min plan för närmsta året, sen förhoppningsvis komma in på musiklärarutbildningen och sen köra båt på sommaren.
Vem vet? Kan bli hur bra som helst!
 •°•°•°•
Fortsättning följer!
 
Ha det soft!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress